Kampioenschap van Arkel

Afgelopen zondag kwamen 27 deelnemende vissers strijden om het Kampioenschap HSV "Het Stekelbaarsje" 2024. Ook dit keer met een gescheiden opzet, wat een Brasem Put en een Karper Put kampioen moest opleveren. Het weer was prima, met weinig wind. Door de vangsten van de afgelopen week was een ieder vol vertrouwen. Maar wat was het weer moeilijk vandaag!! De vis liet zich slecht verleiden, met name aan de Gorinchem Zijde. Alles moest wederom uit de kast om de vis tot aanbijten te verleiden, maar zoals de uitslag laat zien, waren er toch wat uitschieters. De totaal winnaar rolt uit een bepaalde formule, wat niet betekent dat je met de hoogste vakgewicht ook de Algeheel Kampioen wordt. Peter van Gijn werd dit jaar de Kampioen van de "Brasem Put" en Herman Hoeke de Kampioen van de "Karper Put". Echter waren de "factor" verschillen dit jaar minder groot als andere jaren. De algeheel winnaar, Peter van Gijn zat in het Dichtbij Vak en wist mede door de vangst van een paar mooie zeelten 2783 gram aan te bieden, geholpen door de gunstige factor in dit vak genoeg voor het Kampioenschap.
Tweede, vissende in het "Gorinchem Zijde" vak Theo Pullen met 4239 gr. en goede derde Bram Boogert, vissende in het "Hoogblokland Vak" met 6375 gr.
Voor de totaal uitslag zie de bijgevoegde totaal uitslag, met de factoren.
De Karper Put bleef naar verhouding ook weer wat achter ten opzichte van de laatste weken . Eerste en daardoor de Kampioen van 2024 werd Herman Hoeke met 15000 gram, maar net voor Patrick de Ruiter die tweede werd met 14650 gram en derde Bennie van Opijnen met 6850 gram

Datum (en tijd) Zondag 05-05-2024 08:00 uur t/m zondag 05-05-2024 12:15 uur
Plaats Visputten Arkel