Uitslag Wintercomp Wedstrijd 5

Maandag, 27 maart 2023

Afgelopen zondag is de vijfde Wintercompetitie wedstrijd gevist.17 deelnemers trotseerden regen, heel veel regen. Ook nu weer met de gedachten vandaag vis te vangen.

De wind viel gelukkig mee, wat redelijk scherp vissen mogelijk maakte. Positief is echt wel de grote hoeveelheden kleine vis die er waar is te nemen. Als deze nu eens mogen blijven rondzwemmen en niet worden opgevreten door de Aalscholvers, wordt het nog leuk. Ook laat de brasem zich steeds beter vangen, dus de vangstresultaten gaan omhoog. Niet bij iedereen, maar dit blijft het patroon van het wedstrijd vissen. Aan de Gorinchemse kant zat vandaag de winnaar. William Teuling wist 6250 gr af tikken met als goede tweede Peter Swart die 4326 gr wist te vangen. Aan de Hoogblokland kant waren wel meer kleinere vissen te vangen, maar grote vissen wegen nu eenmaal meer. Dat bewees Herman Verhoef die eerste werd met 2657 gr gevolgd door Chris van Pelt met 1890 gr. In het Dichtbij Vak is de vis ook aan het ontwaken, wat resulteerde in 112 gr voor Cees Daggelders en 25 gr voor Nico van Burgel. De Karper Put blijft nog wat achter. Eerste werd Herman Hoeke met 11000 gr en tweede Rien Melkert met 4950 gr. Volgende wedstrijd is de Paaskoppel waar we weer op grotere opkomsten rekenen en wat betere vangsten.