Uitslag Kampioenschap Arkel 2023

Maandag, 8 mei 2023

Afgelopen zondag kwamen 34 deelnemende vissers strijden om het Kampioenschap HSV "Het Stekelbaarsje" 2023. Dit keer met een gescheiden opzet wat een Brasem Put - en een Karper Put kampioen moest opleveren.

Het weer zag er in eerste instantie goed uit, later wat regen en na de pauze maakte opklaringen plaats voor mooi weer met weinig wind. Door de temperatuur steiging van de afgelopen week was een ieder vol vertrouwen. Maar wat was het weer moeilijk vandaag!! De vis liet zich slecht verleiden. Alles moest wederom uit de kast om de vis tot aanbijten te verleiden, maar zoals de uitslag laat zien, waren er toch wat uitschieters. De totaal winnaar rolt uit een bepaalde formule, wat niet betekent dat je met de hoogste vakgewicht ook de Algeheel Kampioen wordt. Echter ging dit vandaag wel op, en werd Gera Stasse dit jaar de Kampioen van de "Brasem Put" en Lennart de Pender de Kampioen van de "Karper Put". Echter waren de "factor" verschillen dit jaar minder groot als andere jaren. De algeheel winnaar kwam dit jaar uit het "Dichtbij Vak", wat ook het grootste daggewicht bleek te zijn. Gera Stasse werd hier eerste met een aantal mooie zeelten en wat kleine vis, met een gezamenlijk gewicht van 4742 gr. Tweede werd Eddy Vink met 2172 gr. en goede derde Cor van der Kaa 1902 gr. In het "Hoogblokland Vak" was het Bram Boogert die liet zien het nog niet verleerd te zien en werd hier eerste met 3650 gr. Dit was nipt genoeg want met 3636 gr werd Toon de Wit tweede en kwam dus maar 14 gram ! tekort. Derde Herman Verhoef met 2594 gr. Het vak "Gorinchem Zijde" werd gewonnen door René Bijl die 3699 gr wist aan te bieden, gevolgd door Adrie van der Sijde met 3337 gr en derde Chris van Pelt met 2796 gr.
De Karper Put bleef naar verhouding wat achter ten opzichte van de laatste weken . Eerste en daardoor de Kampioen van 2023 werd Lennart de Pender met 13318 gr. Tweede werd Patrick Grootveld met 7598 gr en derde, ons jeugdlid Jan de Ruiter, met 7190 gr