Uitslag open wedstrijd 1 oktober

Woensdag, 4 oktober 2023

Afgelopen zondag verschenen er 37 deelnemers in "Putzicht" voor deelname aan de de "Open Wedstrijd" van onze vereniging. Gezien de voorspellingen gedaan in de dagen voorafgaand aan deze dag zouden de vangsten best eens goed kunnen zijn, en met het schitterende weer geen straf om eens aan het kanaal te vissen.

Maar het viel voor wat betreft de vangsten heel erg tegen. Uiteraard zijn er verschillen in de vak resultaten, maar dat zal altijd zo blijven. Deelnemers die een grotere vis weten te vangen, scoren ook hoog in de eindstand. Tevens zijn de resultaten in het eerste vak meestal dusdanig, dat daar dan ook vaak de winnaar van de gehele wedstrijd vandaan komt. Zo ook vandaag. In vak A wist Dik Stutz (4025 gr) een aantal mooie voorns te vangen, het vak te winnen en tevens de gehele wedstrijd naar zich toe te trekken. Goede tweede Ricardo Smits (1908) gr) en derde Chris van Pelt (1493 gr). Het laatste vak D gaf ook redelijke uitslagen. Hier won Will Zwaan (2165 gr) het vak, tweede Frits van Eeuwijk (1834 gr) en derde Dirk Arendse (1538 gr). Vak B was duidelijk minder maar ook hier een knap resultaat van Kees Slob (680 gr), tweede Wim Tempelaars (425 gr) en derde Edwin Alderliesten (421 gr). Dan vak C, net als andere jaren een drama, wat toch resulteerde in een vak wist van Dennis van Hemert (592 gr), tweede Dirk van Straten (543 gr) en derde Adri van der Sijde (522 gr).
Op initiatief, en bij wijze van proef heeft familie de Ruiter de wedstrijd voor de Karperput georganiseerd, wat met een opkomst van 14 deelnemers, geslaagd genoemd mag worden. Eerst werd Ruben Romijn (21300 gr), tweede Patrick de Ruiter (18750 gr) en derde Wendy de Ruiter (16850 gr)
Al met al toch een geslaagde dag met een leuke opkomst na afloop voor de prijsuitreiking en verloting, waar een ieder wat drinken en eten kon kopen, waarvan onze dank uitgaat naar Eddy Vink en Wilma van Opijnen.