Uitslag Kerst Koppelwedstrijd 2023

Maandag, 18 december 2023

Afgelopen zondag hebben we onze jaarlijkse Kerst Koppelwedstrijd gevist. Vanwege de teleurstellende resultaten in de Jachthaven en omliggende wateren, werd noodgedwongen uitgeweken naar onze vertrouwde locatie, de "Hoogbloklandse Visputten". Met 9 koppels een beetje teleurstellende opkomst, maar gezien de vangstresultaten, afmeldingen door ziektes en allerlei bijkomende omstandigheden, wel begrijpelijk!

De 9 koppels werden in goed overleg naar de te verwachten vangst verwachtingen over de Karper Put en Grote Put verdeeld. Vanwege de duisternis, toch maar wat later begonnen en geëindigd. Gemiddeld was het niet eens zo slecht, maar bevredigend is anders!!
In de Karper Put werden de eerste vissen al snel na het begin signaal gevangen. Met hulp van de vangst van onze "eigen " beruchte oranje Koï Karper wisten Ruben Romijn en Jan de Ruiter de wedstrijd winnend af te sluiten met 13.800 gr, tweede werden Elvira Thur en Chris van Pelt 9800 gr en derde David Boer en Paul Stasse. Het Dichtbij Vak, iets anders samengesteld dan gewoonlijk, bracht de winst voor Jan de Vos en Will Zwaan met 2073 gr, tweede Kees Slob en Patrick de Ruiter 33 gr, de rest geen vis. Het laatste vak, uitgezet en verdeeld over de Grote Put, werd gewonnen door Gijs en Herman Verhoef met 1877 gr, tweede werden Cor en Sjaak van de Kaa met 237 gr, de rest geen vis.
Na afloop was er een mogelijkheid voor het eten van erwten soep met brood en de gebruikelijke verloting.
Gezien dit alweer de laatste wedstrijd van 2023 was, willen we als wedstrijdcommissie een ieder fijne feestdagen en een gezond 2024 wensen en hopelijk weer tot ziens aan de waterkant in 2024.