Kleine Put 3 weken dicht

Zaterdag, 5 mei 2018

Beste leden,

Afgelopen week hebben we bezoek gehad van Mark Breedveld, dierenarts en "karperdokter". Hij heeft onderzoek gedaan naar de toestand van onze karpers.
Het goede nieuws is: de vissen hebben weinig parasieten.
Het slechte nieuws is: de karpers dragen de Aenomasbacterie, welke lelijke plekken op de huid is veroorzaakt.

We gaan samen met Mark en SVN dit probleem aanpakken. Met behulp van speciaal voer dat anti-bacteriële stoffen bevat gaan we proberen de vissen weer gezond te krijgen. Hiervoor hebben we 95 Kg voer gekregen, goed voor 19 keer 5 Kg voeren. Tijdens deze periode mag geen ander voer in het water komen. Het is beter de vissen niet te vangen omdat ze als reactie soms een poos niet eten. We gaan vanaf maandag 7 mei t/m zondag 27 mei het vissen in de Kleine Put verbieden.

Vanaf 20 mei heeft de club potjes met karperherstelvloeistof beschikbaar, die op de beschadigde delen van de karpers moet worden aangebracht.
Ook vragen we de (schep)netten te ontsmetten met een citroenzuuroplossing, welke in een speciekuip in de buurt van de Kleine Put wordt geplaatst. (Netten die al 24 droog zijn bevatten geen schimmels.)

Het is jammer dat we deze maatregelen moeten nemen, maar we hopen op deze manier ons karperbestand te redden.

Het bestuur.

P.S. Als je wel dit bericht ontvangt, maar niet de Nieuwsbrief: Kijk dan even in je spambox en vink de nieuwsbrief als "gewenst" aan.