Uitslag Avondkoppel wedstrijd 2023

Maandag, 19 juni 2023

Afgelopen zaterdag is de avondkoppel wedstrijd 2023 gevist. 36 deelnemers hadden de moeite genomen de warmte te trotseren. Normaal is deze wedstrijd één van de hoogtepunten en één van de best bezochte wedstrijden van het jaar. Maar dit jaar hadden bepaalde mensen wat andere verplichtingen en was het wat minder druk dan andere edities. De motivatie was er echter niet minder om.

Een ieder was ruim op tijd aanwezig en kon op tijd naar zijn stek voor het opbouwen. Echter, deze editie was er ook één geworden, waarbij de vangstresultaten zeer teleurstellend waren. Door welke reden dan ook!. De eerste helft was zeer taai, gevolgd door een pauze met het nodige drinken en eten, voorbereid door Wilma en Gera, waarvoor onze dank en waardering. De tweede helft gaf voor een enkeling wat verbetering, maar in zijn geheel was het een tegenvallende avond. In het Dichtbij vak waren het Jan de Vos en Will Zwaan die de winst met wat kleine vis naar zich trokken met 1465 gr. Gevolgd door Corrie en Dirk van Straten met 210 gr. De Gorinchemse kant was vandaag voor Bram Boogert en René Bijl met 5372 gr, gevolgd door Arie de Koning en Cees Bogerd met 357 gr. (geen tik fout!). Aan de Hoogblokland kant was het vandaag een stuk beter. Uiteindelijk was het hier William Teuling en Ron Hooghiemstra die de winst ruim opeisten met 9730 gr. Tweede Herman Verhoef en Gijs Verhoef met 5741 gr. In de Karper Put, was het best leuk vandaag. Met een vangst van 44739 gr liet met name Thijs Vink zien, samen met Martin Zwijgers, hoe dit aan te pakken als het moeilijk is. Goede tweede René van Oord en Nico Schoonhoven 22155 gr en derde Bennie van Opijnen en Herman Hoeke met 9095 gr. Volgende wedstrijd is de vierde zomer wedstrijd.