Uitslag Marathon HSV "Het Stekelbaarsje

Dinsdag, 18 juli 2023

Afgelopen zondag is onze jaarlijkse Marathon weer vervist. Liefst 34 deelnemers hadden de moeite genomen om er op deze winderige, maar droge dag iets moois van te gaan maken. Althans, dat was de gedachte. Maar ook deze dag liet de vis zich wederom heel slecht vangen.

Ondanks dat we de Marathon altijd wat eerder beginnen, was een ieder keurig op tijd. De dag bestaat uit twee wedstrijden van 3 uur met een puntentelling voor gewicht en stuks, welke bij elkaar opgeteld, de einduitslag vormen. Dat het eindresultaat daarbij verrassende beelden geeft, mag duidelijk zijn. Een hoog gewicht heeft geen waarde als je geen stuks weet te vangen. En andersom geldt dat ook! Al met al een spannende wedstrijd, zeker de omdat deze dag de middag totaal anders was dan de morgen. Hierdoor werd de uitslag van de ochtend wedstrijd totaal op zijn kop gezet na de middag wedstrijd. Maar ook deze wedstrijd kent winnaars. De totaal winnaar van de Marathon in de Grote Put kwam vandaag uit het dichtbij Vak. Jan de Vos wist met 6 punten de winst naar zich toe te trekken, gevolgd door Cor van der Kaa met 7 punten en derde werd Nico van Burgel met 11 punten. Aan de Gorinchemse kant zette Toon de Wit zijn goede vorm van de laatste tijd voort door hier het vak naar zijn hand te zetten met 7 punten, gevolgd door Gijs Verhoef met 15 punten. Derde eveneens met 15 punten, maar minder gewicht Bram Boogert. Het Hoogblokland Vak kende een winnaar die wel weet hoe hij dit soort wedstrijden aanpakt, William Teuling met 6 punten, gevolgd door Sjaak van der Kaa 13 punten en derde Peter Swart 16 punten.
De Karper Put heeft ook zijn eigen Marathon, met dezelfde formule als de Grote Put. Vandaag gewonnen door Herman Hoeke, die zowel de meeste stuks als het hoogste gewicht wist te scoren, 4 punten. Tweede Bennie van Opijnen 11 punten en derde Patrick Grootveld 13 punten. Winnaars gefeliciteerd!!

Volgende wedstrijd is de zesde zomer competitie wedstrijd en hopen we weer op een zelfde mooie opkomst