Invalidensteiger en parkeerplaats

Maandag, 02 november 2020

Ondertussen bij "Het Stekelbaarsje": de aannemer Jongeneel uit Bleskensgraaf is steeds doorgegaan met werken aan onze nieuwe Invalidensteiger. Afgelopen dinsdag was de informele overdracht en wij kunnen ongelooflijk trots zijn op de schitterende voorziening die is aangebracht! De messing-groefdelen die de bodem ingingen zijn 3,5 m lang en behoorlijk dik, zodat de voorziening minstens 30, maar misschien wel 50 jaar meekan!!

De bovenrand van de voorziening is zo gemaakt dat we tijdens de “prijsuitreiking buiten” tamelijk comfortabel op de 47 cm hoge rand kunnen zitten. Er ligt een mooie hardhouten plank op, waardoor het risico op splinters in de kont tot een minimum beperkt blijft.

In de loop van het werk heeft de aannemer ons geholpen met 9 stelcon platen die samen de invalidenparkeerplaats gaan vormen. Het is de bedoeling dat er een echte “rolstoelplaats” voor bij de ingang beschikbaar is voor mensen die dit nodig hebben. Eddy heeft daarnaast een vaste plaats. Het is de bedoeling dat de rolstoelplaats te allen tijde beschikbaar is voor een gebruiker. Alleen Arie Peele kan er gebruik van maken als hij de boodschappen naar het gebouw gaat brengen. Verder: vrij laten!! Teus heeft met een paar nieuwe tegels de aansluiting met het terras bij het clubgebouw gemaakt. Iedereen kan nu hobbelvrij het gebouw bereiken !!