Blok 5 Wedstrijd 2

Afgelopen zondag is de eerste haven wedstrijd van seizoen 2022-2023 gevist. We werden op deze eerste wedstrijd van het jaar ontvangen met koffie en gebak door WSV "De Gors" vanwege hun 50 jarig bestaan. De samenwerking tussen deze 2 verenigingen is uniek te noemen. Gezien het feit dat we hier gedurende de wintermaanden onze wedstrijden mogen vissen is voor de hengelsport tegenwoordig iets om héél zuinig op te zijn. Laat we dit koesteren en hun regels volgen en vooral respecteren. Dan kunnen we hier nog lang van genieten.
Dan de wedstrijd. Het weer was, ondanks de slechte voorspellingen, eigenlijk best goed en gingen de 23 deelnemers vol goede moed naar hun stek. Deze haven kent zijn grillen. Het kan goed zijn, vooral plaats gebonden en vis soms klein van stuk, maar soms verrassend met brasem, zeelt en mooie baarzen. Dat je hierdoor, jammer genoeg, enorme verschillen in uitslag krijgt, zullen we mee moeten leven. Zo ook vandaag. Het vak in de kleine haven zat vol met roofblei en kleine windes, wat voor de deelnemers een drukke morgen gaf. Als eerste eindigde in de kleine haven Paul Stasse (7624 gr) en als tweede Kees Slob (3750 gr). Het tweede vak werd uitgezet in de grote haven, maar was ronduit teleurstellend met als eerste Cees Daggelders die een mooie zeelt wist te vangen (1794 gr) en tweede op ruime afstand Arie de Koning (154 gr). Het derde vak werd van alles gevangen wat resulteerde in een vakwinst voor Patrick Grootveld (4322 gr) en tweede Patrick de Ruiter (3456 gr). Dan de Karperput, waar het ook lastiger gaat worden, maar toch weer een eerste plaats voor Herman Hoeke (17021 gr) en tweede Rien Melkert (12204 gr)

Datum (en tijd) Zondag 06-11-2022 08:30 uur t/m zondag 06-11-2022 11:30 uur
Uiterlijke inschrijfdatum