Marathon stuks/gewicht

Afgelopen zondag is onze jaarlijkse Marathon weer vervist. Met een mooie opkomst van 33 deelnemers waren nagenoeg alle steigers in de Grote Put bezet. Het weer werkte eindelijk ook eens een keer mee en zo kon het een mooie dag worden. Althans, dat was de gedachte. Maar ook deze dag liet de vis zich wederom héél slecht vangen. Een slechtere uitslag als vandaag, van zowel voor als na de middag, hebben we in deze periode van het jaar nog niet meegemaakt. Ondanks dat we de Marathon altijd wat eerder beginnen, was een ieder keurig op tijd! De dag bestaat uit twee wedstrijden van 3 uur met een puntentelling voor gewicht en stuks, welke bij elkaar opgeteld, de einduitslag vormen. Dat het eindresultaat daarbij verrassende beelden geeft, mag duidelijk zijn. Cor van der Kaa wist in het "Dichtbij Vak" na ruim een uur de strijd te winnen met een karper van bijna 10 kg!!. Maar een gewicht als dit, heeft geen waarde als je weinig stuks weet te vangen. Als je de uitslag bekijkt, geldt dat andersom ook! Al met al een spannende wedstrijd, zeker omdat er deze dag nagenoeg geen vis te vangen was. Maar ook deze wedstrijd kent dan winnaars. De totaal winnaar van de Marathon 2024 in de Grote Put, kwam vandaag uit het vak "Gorinchem Zijde". Gijs Verhoef wist met 7 punten, maar met meer gewicht, de winst naar zich toe te trekken, gevolgd door William Teuling, gevist aan de "Hoogblokland Vak" ook met 7 punten maar minder gewicht. En derde, gevist in het "Dichtbij Vak", Willem Bogaard met 8 punten en slechts 228 gram. Vervolgens werd aan de Gorinchemse kant Paul Stasse tweede met 11 punten, gevolgd door David Boer met 12 punten. In het Hoogblokland Vak werd Will Zwaan tweede met 13 punten , gevolgd door Chris van Pelt ook met 13 punten ,maar met minder gewicht. Goede tweede in het Dichtbij Vak, Corry van Straten met 24 punten, en derde Cor van der Kaa met 25 punten.
De Karper Put heeft ook zijn eigen Marathon, die een zelfde formule heeft als de Grote Put. Vandaag gewonnen door Ruben Romijn, die zowel de meeste stuks als het hoogste gewicht wist te scoren, 4 punten. Tweede Thijs Vink 11 punten en derde Bennie van Opijnen 13 punten. Winnaars gefeliciteerd!!

Volgende wedstrijd is de zesde zomer competitie wedstrijd en hopen we weer op een zelfde mooie opkomst

Datum (en tijd) Zondag 14-07-2024 07:30 uur t/m zondag 14-07-2024 10:30 uur
Uiterlijke inschrijfdatum